A cserkészmódszer - érték!

Beküldte MCSSZ - 2014. április 10., 13:38
Eddig is tudtuk, hogy a cserkészmódszer jól működik. Azt is sejtettük, hogy ezek a módszerek mások számára is hasznosíthatóak, de most már biztosak is vagyunk benne.

 
Március 27-én „A közösség-érték!” címmel a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.-vel közösen konferenciát szerveztünk a Kisközösségi ifjúságnevelés támogatása (TÁMOP 5.2.8-12/1-2013-0001) című kiemelt projekt keretében.
Elsősorban pedagógusokat hívtunk, közülük is azokat, akik számára a közösségi nevelés fontos. A konferencia bevezetése volt az év második felében induló ingyenes akkreditált pedagógusképzés-sorozatnak. A képzések elsősorban a módszerek átadását szolgálják majd, így természetes, hogy a konferenciát is igyekeztünk a lehetőségekhez képest úgy megszervezni, hogy az a legkevésbé se legyen iskolaszagú.
 
A résztvevőket – miután megcsodálták a Magyarok Háza gyönyörű belső tereit – már a regisztrációt követően meglepetés érte. A pedagógiai fejlesztő munkatársak mindenkihez odamentek és invitálták őket az Útilapu játékra és arra, hogy fölírják a falra, hogy mit is jelent számukra a közösség.
 
A terem már 10 órára zsúfolásig megtelt a 150 pedagógussal.
Thaisz Miklós minisztériumi főosztályvezető és Tekse Balázs szakmai vezető köszöntőjét követően a plenáris előadások sorát dr. Szenczi Árpád, a Károli Gáspár Református Egyetem dékánja nyitotta nagyon mély szakmai tartalommal bíró előadásával a közösségi nevelés társas-lelkületi alapon témában.
 


Papp Zsolt, a kecskeméti Szent Imre Katolikus Általános Iskola igazgatójának előadásában elsősorban a pedagógusok felelősségére helyezte a hangsúlyt.
 
Tekse Balázs betekintést nyújtott a TÁMOP projektbe, megismertette a résztvevőket a projekt céljaival és legfőbb elemeivel.
 
A délután a szekciókkal folytatódott. Az A szekciót a mindenkit lenyűgöző, formabontó drámapedagógus Debreczeni Tibor játékai nyitották. Kovács Edit közösségfejlesztő előadásának fókuszában az állt, hogy hogyan adjunk bizalmat a felelősségteljes cselekvéshez. Tekse Balázs, az MCSSZ nevelési igazgatója imponáló prezijében a cserkészettel kapcsolatos sztereotípiákat igyekezett eloszlatni és kiemelte a cserkészet legfőbb pedagógiai értékét.

 
A másik két szekcióban „az elmélet gyakorlattá vált” – fogalmazta ezt így az egyik résztvevő. Mindez úgy történt, hogy a pedagógusok egy keretmese kapcsán a feladatokat teljesítve megmentették a királynőt, míg a másik szekcióban mini kültéri akadályversenyen vettek részt, ezzel is bizonyítva, hogy semmi sem lehetetlen. Így az sem, hogy a Szentháromság téren, a Halászbástya tövében a konferenciára érkező pedagógusok nagy lelkesedéssel képesek küzdeni homo ludensként a pontokért.
 
Még minket szervezőket is meglepett, hogy délutánra nem igazán csökkent a résztvevők száma, sőt a program befejezése után is még sokan álldogáltunk, beszélgettünk, osztottuk meg gondolatainkat, élményeinket a konferencia számára igazán méltó helyet biztosító Magyarság Házában.
 

És talán ami még igazán jövőbe mutató az az, hogy a visszajelzések alapján a résztvevők többsége szeretne részt venni a majdani pedagógus továbbképzésen.
 
 
Szebenyi Marianna

Rovat: