Alkotópedagógiai közösségi műhelyvezető
Érdekel az elektronika, a makerspace vagy a robotika?
Találkoztál már a gyakorlatban maker típusú közösségi műhelymunkával?
El tudod képzelni magadról, hogy egy ilyen műhelyt vezess?
Ha a kérdések közül legalább kettőre igennel válaszoltál, mindenképpen olvasd el az alábbi felhívást!
Alkotópedagógiai közösségi műhelyvezető
A Magyar Cserkészszövetség pályázati forrásból finanszírozott közösségi alkotópedagógiai műhely programsorozat vezetőjét keresi.
A 2015. szeptemberben induló 10-12 résztvevőből álló robotika alapú alkotópedagógiai foglalkozások havi rendszerességgel, 8 alkalommal kerülnek megrendezésre, célközönsége a 12-18 éves korosztály.
Ezeknek a műhelyeknek a különlegessége a 21. századi, elektronikán alapuló technológiák megismertetésén túl az a nevelési folyamat, melynek során gyerekek közösségben élik át az alkotás kihívásait, örömét. A modern kézműves foglalkozások formájában megszervezett, a korosztály számára vonzó alkotópedagógiai műhely programsorozat célja a cserkészmódszeren alapuló cselekedve tanulás elvének felmutatása, valamint egy olyan speciális ún. módszertani játékgyűjtemény létrehozása, amelynek révén ez az érték átültethető a mindennapi gyakorlatba.
A műhelyvezető egy elektronikában ill. maker technológiákban jártas, DIY szemlélettel rendelkező szakember.
Nem elvárás a cserkész múlt, de legyen közösségszervezésben szerzett tapasztalata, és fontos a pedagógiai, játékmesteri attitűd. (A lebonyolításhoz a műhelyvezető mellé esetleg biztosítunk cserkész önkénteseket is.)
Feladatok és tevékenységek:
-
pályázati tartalom megismerése
-
módszertani játékok gyűjteményének kidolgozása, képzési tematikák kidolgozása
-
kommunikációs terv elkészítése
-
alkotópedagógiai robotika alapú közösségi foglalkozások megszervezése, lebonyolítása (8 alkalommal 3x60 perc, 10-15 fő, 12-18 éves korosztály részvételével)
Elvárt képességek és készségek:
-
képzelőerő, kreativitás, jó verbális képességek, rugalmasság
-
stratégiai tervezés
-
pedagógusi, játékmesteri attitűd
-
cserkészmódszerben (kisközösségi rendszer, szerepjáték, keretmese, cselekedve tanulás) való jártasság előnyt jelent
-
elektronikában, maker technológiákban, robotikában való jártasság, áramkörök összeállításához szükséges műanyag alkatrészekkel és különböző elektronikai berendezésekkel való munkában szerzett tapasztalat
-
maker típusú közösségi műhelymunka megszervezésére való képesség
-
littleBits Electronics képzési program megismerésére való hajlandóság
a foglalkozáson használt további eszközökkel, természetes kiegészítő anyagokkal (fa és fém alkatrészek, jelmezek alapanyagául szolgáló textil, papír, stb.) való munkában szerzett tapasztalat
Munkavégzés helye: Nagykovácsi

- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
